söndag 23 oktober 2011

Utveckling per månad - 1 (fortsättning)

Utveckling per månad - rygg, biceps och traps.


Smala latsdrag
75kg*6

75kg*6
75kg*6

T-Bar
50kg*8

50kg*8
50kg*8

Kabelrodd
55kg*8

55kg*8
55kg*8

Breda latsdrag
68kg*8

68kg*8
68kg*8

Breda latsdrag bakom nacke
50kg*8

50kg*8

Shrugs
80kg*14
80kg*14
80kg*14
80kg*14

Ryggresningar
15kg*10

15kg*10
15kg*10
15kg*10
15kg*10

Bestämde mig för att vänta med marklyften. Med tanke på min längd så vill jag först stärka korsryggen innan jag ger mig in på tunga marklyft. I övrigt kändes passet bra och jag tror faktiskt att jag kan lasta på några kilo lagom till nästa vecka.

Över till helgen som har varit väldigt avslappnad. Lördagen som innebar vila utnyttjades med trevligt sällskap och FIFA. Ett underskattat nöje som uppenbarligen kan vara lika kul som att dricka alkohol. Givetvis har även alkohol sin charm (i rätt mängd). Men personligen väljer jag bort den och mår precis lika bra ändå (om inte bättre).

I skrivande stund är det Söndag och imorgon är det skola. Tycker faktiskt att det ska bli riktigt kul och det tycker jag nästan alltid. Jag förstår mig inte riktigt på skolpessimisterna som varje Söndag uppdaterar sin Facebook profil med nya ångest inlägg. Det är väl troligtvis samma grupp som uppfann "kaffe och cigg dieten" och nu lider av biverkningarna.

Skämt åt sido och över till lite musik. Jag har under helgen upptäckt Melissa Horns nya album och är lite smått förälskad. Vilka texter, vilken röst och vilken underbar tjej. Ni läsare kanske  föreställer er att en kroppsbyggare måste vara en stenhård tribal tattuerad best och leva efter citatet "no pain, no gain". Jag skulle vilja radera den bilden, visst kan det vara tufft att få leka macho ibland. Men hur häftigt är det i längden? - Är det inte mer fördelaktigt att ha en äkta personlighet som bygger på värme, rättvisa och empati och att ändå ge allt på gymmet?

Dagens recept - Nyttig Julmilkshake

Ingredienser:                                                 Du behöver:            

1banan                                                           En mixer
3-5dl Mjölk
1 skopa protein (jag använde jordgubb)
Kanel (ögonmått)
Honung flytande (ögonmått)

MIX IT UP AND FEEL THE CHRISTMAS!





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar