lördag 29 oktober 2011

Lovet leker

Lovet är här!
Vilket innebär tidiga gympass, långa sovmorgnar, näringsrik mat och mer tid för socialt umgänge.

På senare tid har jag insett hur värdefullt det är att få vara ledig ibland. Speciellt när man tränar och kämpar mot nya resultat hela tiden. Det här lovet kom helt perfekt både känslomässigt och tidsmässigt. Självförtroendet är på topp och livet leker. Vad mer kan man begära?

Att tiden går fort när man har roligt råder det inga tvivel om. Veckan har verkligen rusat förbi och bjudit på allt från nybildad vänskap till inköp av nya kostillskott. Det känns nästan som att ingredienserna i den här veckan är de enda faktiska tillskotten som man behöver <3.

Men riktigt så är det inte och när jag ändå pratar om kostillskott kan jag passa på att nämna vilka jag använder. Jag använder Protein, Kreatin, EAA, Taurin och en Pre-Workout. Fungerar det då? - Jag skulle säga att det är helt individuellt hurvida kostillskott fungerar eller inte. För mig personligen tycker jag att det fungerar utmärkt, men man får pröva sig fram! Vill man bli vältränad så är det först god sömn, bra mat och användbar kunskap som gäller. Bygger gör man inte på gymmet utan i köket och i sängen. En kombination av kosttillskott, kunskap, vila, bra mat och stenhård träning kan göra underverk.

Idag kämpade jag mig igenom ett benpass som kändes extremt bra. Över en timmes psykisk kamp med otroligt bra tryck i musklerna. Jag har börjat längta till benpassen och det glädjer mig. Ett tips till er tränande läsare är att verkligen köra benen seriöst. Ett bra benpass är som att åka känslomässig berg o dalbana. Det går från enormt påfrestande till helt underbart. FYRA SOLAR!

1 kommentar:

  1. Kul upplägg på bloggen, checka gärna in lite andra träningsbloggar och lägg till din egen på http://styrketraningsprogram.weebly.com/traumlningsbloggar.html. Lycka till med träningen ;)

    SvaraRadera